2014/08/22

♣ If I were in your shoes... I'd add some DIY.

Valkoset Converset. Joo, sä rakastat niitä, mutta hitto, eiks ne oo tylsimmät kengät ikinä? Okei, okei, en mä vaan voi sanoa noin niistä kengistä - onhan ne myös ihanat ja upeat ja sopii joka asuun. Mutta kaikkien täytyy myöntää, että ne ovat vähän tylsät, siis VAIN vähän. Ovathan ne kuitenkin valkoiset. Ja vaikka ne ovat kauniit ja kaikkea, joskus mulla tulee houkutus koristella niitä hieman. Joskus taistelen houkutusta vastaan ja joskus, kuten tällä kerralla, mä häviän.

White Converse. Yes, you love them, but damn, aren't they the most boring shoes ever? Okay, okay, I can't say that about those shoes - they are lovely and they look gorgeous and go well with any outfit. But you gotta admit that they are a tad boring, JUST a tad. After all, they are white. And though they are beautiful and all, sometimes I get this urge to decorate them a little. Sometimes I fight the urge and sometimes, like this time, I lose.
cons2
Pari päivää sitten mä käytin mun tuntipalkan kirjontalankaan. Ei mun viisain siirto tähän mennessä, mutta kun näin mun uudet, päivitetyt Converset, en muuten tuntenut tippaakaan katumusta.

Eli tätä projektia varten tarvitset:
1. Sakset
2. Neulan
3. Kirjontalankaa
4. Converseparin, tai, no, minkä tahansa päivittelyä vailla olevan kenkäparin

I spent my hour salary on embroidery floss a couple days back. Not my wisest move so far, but when I saw my new, upgraded pair of Converse I felt no regret at all.

So, for this project you will need:
1. Scissors
2. A needle
3. Embroidery floss
4. A pair of Converse shoes, or, well, any shoes that call for an upgrade
cons1
cons5
Ensimmäinen askel on suunnitella kuvio. Tee se rauhassa ja pidä mielessä vaihtoehto, että muutat kuviota aika varmasti vielä silloinkin, kun olet jo ompelemassa sitä. Niin ainakin mulle kävi.
Seuraava askel on jollakin tapaa pakottaa lanka neulansilmään. Jos käytät pikkuriikkistä neulaa kuten minä, voin vannoa, että tähän tulee menemään pieni ikuisuus.
Kolmas askel on blokkia kaikki mitä aivosi yrittävät sinulle sanoa, kuten esim. "älä tee sitä! Pilaat täydellisen hyvät kengät!" ja vain painaa neula kengän läpi. Älä huoli, kyllä se siitä.
Ja lopuksi jatka niin pitkään, kunnes olet saavuttanut kuvion, josta pidät. Muista, että voit aina katkaista langat ja purkaa kaiken. Kukaan ei tule koskaan tietämään.

The first step is to create your design. Take your time and keep the option in mind that you'll probably change the design as you're already sewing. That's what happened to me, at least.
The second step is to somehow force the embroidery floss through the eye of a needle. If you're using a teeny tiny needle like me, this is gonna take time, I swear.
Step three is to block out everything your brain is trying to tell you, e.g. "don't do it! You'll ruin a beautiful pair of shoes!" and just push the needle through the shoe. Don't worry, it'll be fine.
And lastly just keep going until you have a pattern that you like. Remember that you can always just cut the thread and undo everything. No one will ever know.
cons3
Tältä mun (15 euron feikki-) Conversepari lopulta näytti.

This is how my pair of (something that I bought for 15 euros that tries to look like) Converse turned out.
ccoconcoc2
MÄ RAKASTAN NIITÄ.
I LOVE THEM.
cons4
En voi ymmärtää miten pätkä kirjontalankaa voi piristää kenkien ulkonäköä näin paljon. Ja nyt mä haluan lisätä kaikenlaista jokaiseen Conversepariin jonka omistan - tällä hetkellä olen jotenkin innostunut neonväreistä enkä voi lopettaa miettimästä mustien converseiden ostamisesta, jotka koristelisin neonvärisellä kirjonnalla!

I cannot understand how a strip of embroidery thread can brighten a pair of shoes this much. And now I'm dying to add a little something to every pair of Converse I own - right now I'm kind of excited about neon colors and I can't stop thinking about buying a pair of black Converse and adding some neon embroidery!

2 kommenttia: